Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Wszelkie porady dotyczące zakupu RE
Autor Wiadomo
Yaho 

Doczy: 08 Pa 2016
Posty: 3
Skd: Poznań
Wysany: 2016-10-09, 14:10   Wszelkie porady dotyczące zakupu RE

Cześć,
Jan z tej strony. Jestem z Poznania i jakieś pół roku temu postanowiłem, że sprawię sobie pierwszego w życiu motocykla. Jestem szczęśliwym bądź nieszczęśliwym posiadaczem Dodge WC 51 z 1941 roku, ale jakoś bardzo ciągnie mnie w kierunku motocykli więc w końcu po wielu poszukiwaniach zdecydowałem się na RE bullet w wersji najlepiej 500 z gaźnikiem. I tu rodzą się moje pytania. Na niektóre już uzyskałem odpowiedzi od Jacka, ale może ktoś jeszcze dołoży coś ciekawego od siebie. A pytania są takie:
- Na co zwracać uwagę przy zakupie motocykla używanego?
- Czy gaźnik czy elektryczny wtrysk(z gaźnikiem dałbym sobie radę jeżeli nie byłby spieprzony na amen, z elektrycznym potrzeba by serwisu, a nie wiem czy takowy jest w okolicach Poznania)
-No i też pytanie czy wersja 350 czy 500

Na razie takie pytania mi się narodziły. Wiem, że tematy takie były poruszane kilka razy, ale było to jakiś czas temu więc może w aktualnych czasach sytuacja się zmieniła. Z góry dzięki za wszelakie odpowiedzi
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skd: Pruchna
Wysany: 2016-10-09, 14:12   

Totalnie spieprzony gaźnik można zastąpić nowym. Koszty nie są astronomiczne.
 
 
scibor1 

Doczy: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skd: Dwórzno
Wysany: 2016-10-09, 15:21   

Porada uniwersalna: papierologia. Sprawdź zgodność numerów na motocyklu z numerami w dokumentach, kompletność dokumentów, zgodność danych sprzedającego z danymi w dokumentach motocykla.
O ile ewentualne wady techniczne można naprawić, to wady prawno-formalne mogą okazać się nie do przejścia.
 
 
Yaho 

Doczy: 08 Pa 2016
Posty: 3
Skd: Poznań
Wysany: 2016-10-09, 17:07   

A jakie minus bądź plusy w różnicach 350 a 500?
 
 
kot 

Doczy: 22 Kwi 2007
Posty: 66
Skd: Rędziny
Wysany: 2016-10-09, 20:00   

witaj
500 to trochę więcej koni i momentu którego royal i tak nie ma dużo ja brałbym 500 na gaźniku
ogromnym plusem royala jest to ze możesz kupić każdą cześć która do tego wykonana jest przyzwoicie czego brakowało mi i brakuje dalej przy junaku
dla mnie royal jest motocyklem na co dzień i każdą okazje ( dojazdy do pracy ,wycieczki itp )
 
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2016-10-09, 21:05   

Sprawdź osiowść kół względem osi motocykla. Ja pięćsetkę sobie chwalę...
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Yaho 

Doczy: 08 Pa 2016
Posty: 3
Skd: Poznań
Wysany: 2016-10-10, 23:38   

A jak jest z ewentualnym serwisem najlepiej jak najbliżej Poznania. Czy w ogóle jakiś gdzieś istnieje czy wszystko na własną rękę trzeba załatwiać?
 
 
Daniel 

Doczy: 07 Kwi 2014
Posty: 54
Skd: Wolsztyn
Wysany: 2016-10-11, 08:26   

Jak jeździsz takim autem to przypuszczam, że smar za paznokciami nie jest Ci straszny czyli z royalem poradzisz sobie na pewno -tu na forum można bardzo dużo informacji znaleźć jak co zrobić -poczytaj, a jeśli czegoś nie będziesz wiedział to pytaj - jest tu sporo chętnych do pomocy fachowców. Zresztą royal nie musi być taki straszny -w moim przez 3 sezony poza zwykłym serwisem (oleje, reg. zaworów itp.) nie musiałem robić nic (no inny temat że tylko 4tys. przez ten czas zrobiłem ;-) )
 
 
Emergo 
Francuz

Doczy: 19 Lut 2009
Posty: 384
Skd: Okolice Poznan
Wysany: 2016-10-11, 16:14   

Taki cos, mozna kupic ale nie na taka cena...
http://allegro.pl/royal-e...6555827820.html

KomSprzedam motocykl Royal Enfield Bullet 350. Motocykl sprawny, jeździ, świeci, hamuje i trąbi, ale do ogólnego ogarnięcia.
??? Czeli juz cos nie tak...

Chyba, że nie przeszkadza Tobie jakiś rdzawy nalot na wydechu czy mały wgniotek na zbiorniku.
Juz wies ze nie byla zadbana...

Zamontowany moduł, w sensie wzmacniacz iskry. Pali od kopa, chodzi równo. Popracować można nad dolotem, zmienić filtr powietrza na nowy.
Czeli nie pali od kopa...

Założony tłok (angielski od Hitchcocka) na podwyższone sprężanie.
To juz to klopotliwe bo znaczy ze juz mial duze problem...! A co do lozysko do wal korbowego??? A glowica??? Na pewno ni zminione...

Zmieniona zębatka zdawcza na szybszą (+1 ząb z tego co pamiętam). Do wymiany łożyska główki ramy.entuje:
Zeby psuc tego lozyska, najprawdapodobnie sobie jechal w terenie i to bylo ostro... Wiec rama moze juz robila taniec bzuru...

Nie wiecej niz 7 000 zl bo masz okolo 2 000 zl naprawa (tlok, wal, korbowod, zawory, itd...) i masz okazja przed cala zima odkrecic cale silnik...
To mily zabawa ktore bedzie ci pozwolic znac twoj motor pod kazde sruba[/b]
_________________
Emergo!
 
 
scibor1 

Doczy: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skd: Dwórzno
Wysany: 2016-10-12, 06:41   

[quote="Emergo"]Taki cos, mozna kupic ale nie na taka cena...
http://allegro.pl/royal-e...0.html...quote]

I jeszcze poprawka na to:
"Motocykl jest jeszcze na angielskiej tablicy, natomiast ma OC i przegląd w Polsce, US zapłacony, umowy są. Wystarczy przerejestrować na siebie"
Pomijam sprawę przedniej lampy (może być angielska) skoro ma polski przegląd.
Liczba mnoga "umowy" sugeruje, że sprzedający jest handlarzem/pośrednikiem lub właścicielem niedbającym o porządek w dokumentach. Nie neguję możliwości zarejestrowania takiego motocykla w PL, ale sugerowałbym z kompletną listą dokumentów udać się do swojego WK i ustalić, czy są one wystarczające. Nie ma co tu szukać po sieci, bo każdy Wydział Komunikacji rządzi się swoimi interpretacjami i to, co można w jednym, niemożliwe jest w innym.
 
 
Daniel 

Doczy: 07 Kwi 2014
Posty: 54
Skd: Wolsztyn
Wysany: 2016-10-12, 09:55   

A ja proponuje poszukać trochę bliżej -u nas w ogłoszeniach jest 500ccm, fajna, srebrna... ;-) I bez grzebania zimą się obędzie :lol:
 
 
karczoch 
karczoch

Doczy: 02 Gru 2015
Posty: 295
Skd: Ostrów Wielkopolski
Wysany: 2016-10-20, 16:04   

Ja mam 500cc na gaźniku i jest fajnie. Było pisane w kilku tematach, ale nie zaszkodzi napisać jeszcze raz: najlepiej kupić egzemplarz wyprodukowany do 2003r. - raczej się nie zepsuje nic poważnego.
 
 
ntech 

Doczy: 14 Mar 2016
Posty: 106
Skd: Suwałki
Wysany: 2017-05-02, 11:13   

Tylko gaznik. Jak cos sie posypie w elektryce lub elektronice w EFI to sam nie ogarniesz a serwisu w kraju nie ma.
Gaznikowca sam poskladasz w garazu. Mam RE 500 gaznik i opanowalem go w miesiac w garazu, prosty jak kosiarka.
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapyta do SQL: 10