Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Zakup RE od autoryzowanego dilera
Autor Wiadomo
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2012-02-02, 14:41   

Kurna chyba tylko w Polsce skarbówka się do tego czepi. Mam motocykl i kropka. Nie każdy musi jeździć Polonezem truckiem - ciężko im to zrozumieć? A no chyba że chodzi o przewóz towarów to inna bajka. Z tego co pamiętam to Danek ma Royala kupionego na Krainę.
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
ql
[Usunity]

Wysany: 2012-02-05, 15:35   

Można rozliczać, vat i wszystko- czyli w praktyce podobnie jak ciezarowke.
Poprostu nie ma w przepisach podatkowych wyszczególnionego osobno typu pojazdu "motocykl".
Trzeba oczywiście udokumentować powód posiadania i eksploatowania motocykla w firmie - np. kontakt z klientami gdy jestesmy architektem i poruszamy sie po mieście.

W Waszym przypadku nie przejmowałbym się wogóle i rozliczał jak leci, a to ze względu na relatywnie niskie koszty Royala - cena, zakup, AC i zużycie paliwa, jak i ceny części. Nie bardzo jest sie do czego przyczepić przy tym pułapie kosztów.
Nie ma nad czym się zastanawiać tylko rozliczać póki się da :)
 
 
Sebastian H. 
sebol

Doczy: 03 Sie 2009
Posty: 160
Skd: wielkopolska
Wysany: 2012-02-05, 16:54   

Tak sobie przeglądam niemieckie ogłoszenia na mobile i widzę, że tam dalej sprzedają NOWE RE na gaźniku (oczywiście efiki też są). No i u nas "w unii" nie kupisz i nie zarejestrujesz a w Niemczech...
 
 
Jeeper 

Doczy: 13 Mar 2007
Posty: 832
Skd: Radom
Wysany: 2012-02-05, 19:30   

Sebastian H. napisa/a:
Tak sobie przeglądam niemieckie ogłoszenia na mobile i widzę, że tam dalej sprzedają NOWE RE na gaźniku (oczywiście efiki też są). No i u nas "w unii" nie kupisz i nie zarejestrujesz a w Niemczech...


Te nowe motocykle są WSZYSTKIE zarejestrowane na dealerów. Przeważnie rejestrowane w grudniu 2008 roku.Od 2009r. nie zarejestrujesz gaźnikowego Enfielda również w Niemczech. Nie ma lekko, nawet u szwabingerów :-(
 
 
Michał
[Usunity]

Wysany: 2012-02-07, 22:49   

jeeper napisa/a:
... polecam Niemcy, w lutym kupiłem nowego, nieużywanego RE standart rocznik 2007 u autoryzowanego dilera w Landau za 3500 Euro.
Na mobile.de możesz znaleźć enfielda z symbolicznym przebiegiem w granicach 3000 Euro...


Do jeepera: Czy płaciłeś w Polsce podatek 23% od nowego motocykla?

Bo zgodnie z przepisami motocykl nowy to taki, którego przebieg nie przekracza 6000 km i od daty dopuszczenia do użytku za granicą nie upłynęło 6 miesięcy. Nawet jeśli ma 10 lat, a przebieg 3 tys., jest traktowany jak nowy i wówczas trzeba zapłacić podatek VAT. To samo, jeśli ma 7 tys. przebiegu, a pierwszej rejestracji dokonano 4 miesiące wcześniej.
Czy obszedłeś temat inaczej? Nadaje się to na forum?

Bo przy zapłacie tego podatku robi się to mało opłacalne.
 
 
Tomek śląsk
[Usunity]

Wysany: 2012-02-08, 11:05   

Ja rejestrowałem w listopadzie rocznik 2003 przebieg 7000 km cały koszt rejestracji z przeglądem i tłumaczem około 700 zł,
 
 
ql
[Usunity]

Wysany: 2012-02-09, 12:46   

Myslę że z tym 10 lat i przebieg 3 tys - tu VATU nie zaplacisz. W koncu to naprawde uzywany motocykl.

Natomiast w sytuacji kupowania motocykla nowego - to tak, zaplacisz, tylko trzeba uwazac zeby go nie zaplacic 2 razy. Tzn musisz w Niemczech dac kopię nadania swojego NIP UE - jest taki sam jak normalny tylko z przedrostkiem PL i bez kresek. Trwa to chyba ze 2 tyg w skarbowce, jak nie masz to sie zwroc.
Wowczas w Niemczch (zreszta gdzielkowiek w UE ) placisz tylko netto a u nas doplacasz VAT.
Jak zaipmortujesz sobie bez tej procedury to mogą Ci kazać zaplacic VAT w PL. Znam taki przypadek, uważam ze to blad kupujacego bo dalo sie odkrecic, tylko tego nie zrobil. Zaplacil tam, (bez NIP UE) kupowal prywatnie a nie na firme, a u nas US kazal mu VAT zaplacic i tyle.
Wiec ostroznie prosze Koleżanek i Kolegow.

Stąd tez oplaca się kupić pojazd tak żeby zaplacic tam gdzie VAT nizszy, niewielkie to roznice w tym przypadku ale zawsze. Grubo to wychodzi przy zakupie potężnych "furek" za ciężkie pieniądze.
 
 
Tomek śląsk
[Usunity]

Wysany: 2012-02-10, 08:24   

Instrukcja rejestracji



Na początek trzeba sprawić, aby motocykl był używany - tzn. miał co najmniej 6 miesięcy i (nie: lub) nalatane co najmniej 6 tys.km. Nawet jeśli ma 10 lat, a przebieg 3 tys., jest traktowany jak nowy i wówczas trzeba zapłacić podatek VAT. To samo, jeśli ma 7 tys. przebiegu, a pierwszej rejestracji dokonano 4 miesiące wcześniej.

Dokonujemy tzw. zerowego (czy jak kto woli pierwszego) przeglądu technicznego w dowolnej stacji diagnostycznej.

Udajemy się do urzędu dzielnicy/miasta/gminy do kasy celem uiszczenia opłaty 160 zeta za zaświadczenie, że nie musimy płacić VAT-u. Mimo, że takie zaświadczenie wydaje urząd skarbowy, to opłatę wnosi się do urzędu miasta/gminy/dzielnicy, gdyż jest to opłata skarbowa, a nie podatek.

Ze strony internetowej bądź bezpośrednio w urzędzie skarbowym pobieramy druk VAT-24 i wypełniamy skrupulatnie.

Umowę + tłumaczenie, dokumenty pojazdu + tłumaczenia, przegląd zerowy kserujemy i kopie składamy w US wraz z drukiem VAT-24 i kwitkiem za 160 zeta (oryginały oczywiście przedstawiamy do wglądu!!)

UWAGA 1: US ma 7 dni na wystawienie zaświadczenia VAT-25, że nie musimy płacić podatku.

Dopiero po otrzymaniu VAT-25 możemy udać się wraz z pozostałymi dokumentami do wydziału komunikacji "naszego" urzędu właściwego. Tam oczywiście wypełniamy stosowny wniosek o rejestrację i wpłacamy do kasy 188 PLN.

UWAGA 2: jeśli sprowadziliśmy motocykl bez blach (np. z Niemiec), to musimy napisać stosowne oświadczenie - druczek dostaniemy od pani/pana w okienku).

UWAGA 3: motocykle nie podlegają ustawie o recyklingu i w związku z tym nie płaci się od nich dodatkowych 500 zeta opłaty recyklingowej.
Dostajemy tymczasowy dowód rejestracyjny, a po 30 dniach stały jeszcze oc i wsio ;-)
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skd: Pruchna
Wysany: 2012-02-10, 08:54   

Dzięki Tomku za instrukcję. Pewnie niejednemu ułatwi to podjęcie decyzji - wszak "uchyliłeś drzwi".
 
 
Tomek śląsk
[Usunity]

Wysany: 2012-02-10, 09:01   

Kwoty mogą się delikatnie różnić zależy to od urzędu suma tak jak pisalem wyżej około 700/800 złotych ,martwiłem się i obawiałem jak to będzie a wszystko poszło bardzo gładko aż się sam zdziwiłem :-) najważniejsze pytać, pytać i jeszcze raz pytać urzędników :mrgreen:
 
 
ql
[Usunity]

Wysany: 2012-02-10, 17:04   

dzięki, super instrukcja ;-)
 
 
raf1234567
[Usunity]

Wysany: 2013-02-17, 16:14   

JA TEZ CHORUJE NA ROYALA ALE CHCE KOPIC NÓWKĘ NOWKA TO NOWKA NIE WAŻNE JAKI MOTOCYKL MIAŁEM JUŻ WIELE MOTOCYKLI JAPONII I TAK DALEJ I NIE RAZ SOBIE PLULEM W TWARZ TERAZ OBOJĘTNIE JAKI MOTOCYKL ALE NOWKA PANOWIE MASZ GWARANCJE COŚ CI PADNIE SPRZEDAWCA MUSI NAPRAWIĆ W RAMACH GWARANCJI A ROYAL TO PROSTA KONSTRUKCJA JAK GWARANCJA SIĘ SKOŃCZY TO MOŻNA BEZ WIĘKSZYCH PROBLEMÓW NAPRAWIĆ. KOLEGA KUPIŁ NÓWKĘ NA WTRYSKU KILKA LAT TEMU ŚMIGA DO PRACY PRAWIE CAŁY ROK MA PRZEJECHANE OKOŁO 40 TYS BEZ WIĘKSZYCH AWARII WIĘC NA LATO U MNIE W GARAŻU STANIE NOWKA JAK DOSTANĘ NA RATY :)
 
 
karczoch 
karczoch

Doczy: 02 Gru 2015
Posty: 295
Skd: Ostrów Wielkopolski
Wysany: 2015-12-09, 17:09   

U importera stoi nieśmigany Bullet 2003r. Widomo coś czy warto się nim interesować?
 
 
Piter 

Doczy: 30 Mar 2018
Posty: 12
Skd: Kiełczów
Wysany: 2018-04-02, 16:41   

Witam serdecznie
może odświeżę nieco temat :-)

Planuję zakup nowego Royala, wersję Bullet C5 Classic (EFI), z rocznika 2017/18, kolor jeszcze nie ustalony. I mam pytanie o Wasze doświadczenie dot. punktów autoryzowanych delerów.

Czy możecie któryś polecić , bądź odradzić co by trudności i niepotrzebnych stresów uniknąć.

Swego czasu jeździłem na motocyklach z Chin ( Romet/Junak itd) i wiem, że tam sprawność motocykla w dużej mierze zależała od jego złożenia w końcowym punkcie dystrybucyjnym.


Ktoś pozytywnie wspominał o dealerze z Ostrowa WLKP (Konrad Czwordon), akurat do tego salonu mam najbliżej. Czy rzeczywiście tam można liczyć na fachową obsługę i uczciwą sumienność przy zakupie i obsłudze motocykla?

Bo importer tworząc sieć dystrybucyjną o Dolnym Śląsku chyba zapomniał :-(
_________________
pozdrawiam
Piter
 
 
Sebastian H. 
sebol

Doczy: 03 Sie 2009
Posty: 160
Skd: wielkopolska
Wysany: 2018-04-02, 18:51   

Temat rzeka.... Chyba taniej i pewniej z Niemiec (powinni dać ładny upust). Co do p. Czwordona nie mam dobrych wspomnień...
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapyta do SQL: 9