prośba o pomoc w ustaleniu rocznika i modelu Royal-Enfield |
Autor |
Wiadomość |
Ralf [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-29, 18:15 proĹ›ba o pomoc w ustaleniu rocznika i modelu Royal-Enfield
|
|
|
witam wszystkich !!!
Jestem pierwszy raz na forum.
Zamierzam rozpocząc przygodę z motocyklem Royal-Enfield, za klika dni dołaczy do mojej kolekcji.
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu rocznika i modelu Royal-Enfield.
Jest to model powojenny na kołach połbębnach, silnik 500 cm
Jeśli ktoś posiada większą wiedzę na temat tego motocykla proszę o kontakt.
Poniżej link do zdjęć
http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/3007123.html
http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/3007097.html
z góry dziękuję
pozdrawiam miłośników moto
ralf
DSC00690.JPG
|
|
Plik ¶ci±gnięto 282 raz(y) 145,85 KB |
|
|
|
|
|
robert [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-29, 19:28
|
|
|
Sliczny. Gdzie zdobyles cacuszko? |
|
|
|
|
tarnand [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-29, 21:14
|
|
|
Inni pewnie powiedzą Ci więcej. Mnie to wygląda na model G - koniec lat 40-tych początek 50-tych. |
|
|
|
|
ZWOLIN
Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 349 Skąd: kraĹ›nik
|
Wysłany: 2010-07-29, 21:26
|
|
|
ja jednakowosz stawiam na J2 dobrze by było jakby Emargo wszedł na forum on wie wszystko na temat modeli i na 100% błedu nie popełni model G ma amortyzatory z tyłu J2 jest na sztywnej ramie , lata 50-te , jak podasz numer ramy to Emargo ci rozszyfruje rok produkcji |
|
|
|
|
robert [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-29, 21:52
|
|
|
Mozesz tez wyslac numer ramy do www.hitchcocksmotorcycles.com
Napewno ci pomoga.
Osobisce stawiam funta przeciwko zlotowce, ze to model J. |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Okolice Poznan
|
Wysłany: 2010-07-29, 23:40
|
|
|
Dziwne...
Skrzina biegow nie znam tego typu u Enfielda, przedni widelec z lat 50 specialne do wozek boczne, bak mnie nie pacuje do Enfielda, itd, itd...
Ale moge sie pomylysz, za male detale typyczne zdiejc... |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Okolice Poznan
|
Wysłany: 2010-07-30, 00:35
|
|
|
nie podoba mi sie ty obrazy przytnijete
Czemu kolo zebata z magdynamo nie pasuje do cartera??? |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
tarnand [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-30, 05:01
|
|
|
To niekoniecznie musi być "J". Poniżej jest model "G" z 1947 roku i ramę ma sztywną. Emergo ma jednak rację - bak jakiś taki nie Royalowski. Ten pozatym ma pojemność 350 i popychacze zupełnie schowane. Model "J" z tamtego okresu ma popychacze tak samo schowane jak "G". Skrzynia też inna.
|
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Okolice Poznan
|
Wysłany: 2010-07-30, 18:59
|
|
|
Nic nie pasuje do jednego modelu / roku kontrenego ani G ani J.
To jest jakis montaz z rozne czesc z rozne motoru z rozne epoki.
Czeli, nie ma wartosci... |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skąd: Pruchna
|
Wysłany: 2010-07-30, 20:44
|
|
|
No właśnie, przejrzałem wszystkie zdjęcia Enfieldów od roku 1940 do 1966 produkowanych w Anglii (Royal Enfield The Glory Years-1100 photography). Jeśli można znaleźć podobieństwo z "other side" (strony sprzęgła-foto), to nie znalazłem takiego układu dźwigni zmiany biegów i skrzynki jak w zdjęciach Rafała.
503.jpg
|
|
Plik ¶ci±gnięto 252 raz(y) 696,79 KB |
|
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Okolice Poznan
|
Wysłany: 2010-07-31, 18:41
|
|
|
Pary uwagi z kolegi z francuski forum:
- skrzinia biegowa prawda podobnie z BSA B 20 (na pewno nie do tego motoru...) z kombinacji montazem.
- tylne karter od lancut z Jawa.
- nie ten gaznik bo u Royala sa montowane z kolano i do tego nie ta miska od paliwo.
- nie ten zbiornik.
- przednia widelec jest origynalne.
Czeli duzo robota i piniadze za po prawka do originalnego J2... |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
robert [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-01, 00:10
|
|
|
Panowie. Nie podlamujcie chlopaka. Jesli jest nie orginalny to co, bedzie krzywo jechal. Warzne aby sprawial radoche i czegos nauczyl. Jesli silnik zagada to w czasie jazdy sprawi taka sama frajde jak 100% orginal. |
|
|
|
|
Ralf [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-01, 21:09
|
|
|
witam
Chłopaki dzięki za pomoc.
Zbyt dużo tu pytań bez odpowiedzi, ten model miał być do kolekcji a tu liczy się stopień oryginalności, muszę wstrzymać się z zakupem.
pozdrawiam
do zobaczenia w trasie
ralf |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Okolice Poznan
|
Wysłany: 2010-08-01, 21:12
|
|
|
No wlasnie, koto w worku sie nie kupuje...
W Francji na bazarze, taki cos ma wortosc +/- 400 euro. I nic wiece. |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
tarnand [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-11, 18:17
|
|
|
Odnoszę wrażenie, że do tej pory nie udało mi się znaleść na Internecie żadnej, 100% prawidłowej bazy danych na temat wszystkich modeli RE produkowanch w przeszłości wyposażonej w dodatku o fotografie czy też rysunki. Zawsze, gdy czegoś poszukiwałem, odnajdywałem informację mniej lub bardziej fragmentaryczną. Informacja z jednego źródła czasami była sprzeczna z informacją z drugiego. Czy brakowało mi szczęścia w moich poszukiwaniach czy też coś takiego nie istnieje? |
|
|
|
|
|