Alfred |
Autor |
Wiadomość |
Marek
Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 1 Skąd: RzeszĂłw
|
Wysłany: 2017-01-27, 14:58
|
|
|
Sonia, |
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2017-01-27, 15:53
|
|
|
??? |
_________________ Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skąd: Pruchna
|
Wysłany: 2017-01-27, 16:17
|
|
|
Chyba pomylił tematy -rzadko tu bywa |
|
|
|
|
Sonia [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-01-27, 19:46
|
|
|
Marek napisał/a: | :-D Sonia, |
Czy to odnośnie moich poprzednich wypowiedz w temacie? |
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2017-02-21, 18:58
|
|
|
Wczoraj przyjechało nowe serce dla Alfreda. Dziś pierwsze odpalanie: https://youtu.be/TiTn5hKDd6k |
_________________ Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skąd: Pruchna
|
Wysłany: 2017-02-21, 19:07
|
|
|
|
|
|
|
|
Lamer
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 353 Skąd: WrocĹ‚aw- Kotowice
|
Wysłany: 2017-02-21, 21:11
|
|
|
Hej,
a co ze starym ?
Czy bedziesz miał kombo? Deslo-benzyniaka...hybryda?
Lamer |
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2017-02-21, 21:32
|
|
|
Stary na półkę do zakończenia projektu. Zależnie od tegoż zakończenia albo wraca albo przeszczep do Lamy.
[ Dodano: 2017-04-11, 21:06 ]
No i powoli małymi kroczkami... https://youtu.be/HlR7GM9Ar6k :)
[ Dodano: 2017-04-15, 13:26 ]
DziĹ› pierwsza jazda testowa: https://youtu.be/uKEONO6_7RA
[ Dodano: 2017-05-18, 18:47 ]
Alfred przeszedł pomyślnie badanie techniczne na OSKP na okoliczność wymiany silnika. Rozpocząłem procedurę wymiany DR z odpowiednimi adnotacjami. Wstępnie mogę uznać projekt za zakończony sukcesem:)
[ Dodano: 2017-05-21, 13:28 ]
[ Dodano: 2017-06-12, 06:36 ]
Galeryjka: https://www.bikepics.com/...?model=04custom
[ Dodano: 2017-09-25, 18:49 ]
Motocykl Ĺ‚uczniczy;)
https://www.bikepics.com/...-royal-enfields |
_________________ Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
|
|
Szestow
Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 225 Skąd: PoznaĹ„
|
Wysłany: 2018-02-28, 09:48
|
|
|
Co Cię zmotywowało do zmiany silnika? Ogólnie bardzo udany motocykl, miałem okazję przejechać się jak jeszcze był u Sebastiana. Zębatka 20 jak dla mnie bardzo spoko, sam mam 19, ale pod jego wpływem kupiłem 20 i będę zakładał ją na ten sezon razem z silnikiem z podniesioną kompresją. Jakie są Twoje odczucia jeśli chodzi o różnice w użytkowaniu benzyny i diesla? |
_________________ kto ma dniepra ten się w cyrku nie śmieje
|
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2018-02-28, 16:04
|
|
|
Szestow napisał/a: | Co CiÄ™ zmotywowaĹ‚o do zmiany silnika? |
Sen. Poważnie. Jak miałem naście lat, śniło mi się, że mam motocykl z dieslem. O tyle ciekawe, że wtedy trzeba było się nakombinować, żeby mieć jakikolwiek motocykl;) I dojrzewało to we mnie latami, aż dojrzało i doczekało się realizacji. Kolejne spełnione marzenie:) A padło na RE bo tutaj taka zmiana jest najłatwiejsza.
Druga sprawa - każdy szuka w motocyklu czegoś innego. Moja pasją jest osiąganie jak najmniejszego zużycia paliwa (dotyczy to wszystkich pojazdów jakie mam). Oczywiście bez popadania w paranoję, mam na myśli w miarę normalną eksploatację nie nadwyrężającą mechaniki. No a diesle zwykle palą mniej...
Jak wspominałem stronę wcześniej, zębatka jednak była 19. Na razie zmieniłem na 17, niewykluczone, że na ten sezon wrócę do 19.
Różnice między benzyną a dieslem to przede wszystkim trakcja - w porównaniu z dieslem benzyna ciągnie równomiernie od początku do końca jak silnik elektryczny. Diesel ma kapitalny dół i do 50-60km/h ciągnie niesamowicie. Potem przychodzi czas zmiany 3 na 4 i tu jest wyraźna dziura - za szybko na trójkę, za wolno na czwórkę. Jak już się wyjdzie na czwórce ponad 70km/h, czuć powrót mocy, ale nie takiej jak na niższych biegach. W pewnym momencie kończy się spontaniczna reakcja na ruch manetki i do głosu dochodzi chyba wewnętrzny regulator obrotów silnika - czuć, że przyśpiesza, ale niezależnie od położenia "przepustnicy". Na początku trudno mi było się z tym oswoić, ale nauczyłem się. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że w dieslu obroty kończą się na ok. 3000rpm przy tych samych przełożeniach co benzyna dysponująca ok. 5000rpm. To chyba tyle jeśli chodzi o różnice istotne. Wibracje są na podobnym poziomie (im szybciej się diesel kręci, tym mniejsze), dźwięk trochę inny ale niedokuczliwy, prowadzenie bez zmian. A, rozruch to osobna historia:) Pamiętam jak odpalałem 350tkę zaraz po odpalaniu diesla - mało nie urwałem kopniaka i nie połamałem nogi o beton;)
No i chyba tyle. |
|
|
|
|
karczoch
karczoch
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 295 Skąd: OstrĂłw Wielkopolski
|
Wysłany: 2018-02-28, 20:35
|
|
|
Tak na marginesie, to piÄ™kna fota na tle rzepaku 🙂 |
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2018-03-01, 06:52
|
|
|
Dzięki. W domyśle "na tle stacji paliw";) Zmianę silnika konsultowałem z Charlesem Altmanem, ktory z kolei jest fanem jeżdżenia na oleju roślinnym http://www.altmann.haan.de/riding_on_salad_oil/ .
Taniej to juĹĽ chyba tylko rower:) |
_________________ Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skąd: Pruchna
|
Wysłany: 2018-03-01, 08:36
|
|
|
Nie jestem pewien. Kolega jeździł na RE dieslu, ale przed wyprawą do Rumunii zamienił go na Ruska z koszem. Przerobili go na gaz (butla w koszu), żeby było taniej.
http://www.royal-enfield....h-przyjaciol,17 (diesel Jacka) |
|
|
|
|
scibor1
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skąd: DwĂłrzno
|
Wysłany: 2018-03-01, 19:41
|
|
|
Z tego co wiem to rusek pali średnio 8 litrów benzyny. Czyli gazu około 10l. To daje jakieś 20zł/100km. Mój diesel jeszcze nie przekroczył 2,5l/100km, co daje ok. 11zł licząc ON nawet po cenie 4,5zł/ltr. |
_________________ Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skąd: Pruchna
|
Wysłany: 2018-03-01, 21:57
|
|
|
Możlliwe, piszę tylko, że z takim zamiarem zamienił Enfielda na ruska |
|
|
|
|
|